martes, 27 de noviembre de 2007

comiat scx

Aquest dg passat es van celebrar les últimes proves i curses nocturnes al nostre circuit comunitari d'scalextric.
Aquest esdeveniment s'enmarca en el comiat forçós de l'scx, víctima del mobbing. A on anirem a parar!!!

Tot va començar l'estiu del 2005, quan recuperant una part del que havia estat el meu antic scalextric, vaig voler muntar un minicircuit al recent piset que havíem llogat amb l'Anna. L'scalextric, motiu de caliu de moltes llars, va esdevenir rapidament un membre més dins la família. Ben aviat la família va creixer, i l'scalextric va portar en Pere a les nostres vides...bé, deixem-ho que va portar en Pere al nostre piset. Per sort no venia sol i portava una barra sota el braç...pistes, cotxes, comandaments...tot un material preservat per a les pròximes generacions.
Com a enginyer en Pere va donar els primers passos en aquest camp, ajudat del talent d'en Miquel i la meva precaució.
Veient com creixia la famíla scalextrista, es va optar per donar un nou pas. Amb la minent arribada del superconductor de tracotrs, vam decidir crear un nou i esplendorós circuit en una nova i definitiva ubicació: l'habitació del costat!
Aquesta va esdevenir centre d'operacions i va donar la benvinguda en Jordi, que va arribar molt motivat i tb amb una barra de pa a sota el braç!
Amb l'incorporació d'una flamant taula d pingpong dls containers de St.Daniel, vam aposentar els fonaments del nou circuit. Però va ser amb l'arribada d'un nou membre que l'esplendor va treure cap. Noves pistes lliscants, més ponts, més cotxes clàssics, mes intersseccions! L'espectacle era apunt d'iniciar-se.
Cal destacar els esforços realitzats per a la creació d'aquest nou espai ubicat al piset. Tant per el suport (coques, regals d cotxes i materials de les nostres animadores) com per els creadors, pulidors i restauradors de circuits, pistes i vehicles. Després d'uns quants mapes, discusions i proves, el circuit es va poguer estrenar a tot luxe!
Circuit de fins a 3 nivells, 2 encreuaments, curves peraltades, curves lliscants, unió de carrils, ponts, recta de sortida, distribució de corrent, algun tram de recta per apretar fort i donar gas i curves tancades només aptes per a tecnics de l'scx.
Als boxes multitud d'opcions. Clàssics de la F1 i del rally tals com el lancia037 rothmans (amb alta cotització a l'ebay), fords, bmws, porches, ferraris i noves edicions de reanaults5 i seats 1430.
Els fundadors del circuit han batut multituds de récords de velocitat i resistència. Tb han passat corredors novells i algun extranger (Nil, Eugeni, etc, etc).
Alguns reis mags van contribuir a pujar encara més el nivell amb ponts modulables i contavoltes. Aquest últim però no ha arribat a veure la llum. I és que des del 2005 hem arribat a finals de 2007 i malauradament hem d'acomiadar el circuit comunitari. Les causes són un mal dels nostres temps. I és que els tentacles de l'especulació inmobiliaria són més llargs del que crèiem.

L'estima i l'esforç evocats fina a dia d'avui, deixa l'escletxa oberta a la reobertura del circuit en un futur. Qui sap si més gran, o més tècnic, qui sap si amb joves corredors incorporats a l'equip. El temps dirà.

Tot i que hagués volgut compartir-lo en més ocasions, ha estat un plaer correr amb vosaltres. Fins la pròxima cursa.

oriolscalextrista

http://es.youtube.com/watch?v=M28eUJdObeg
http://es.youtube.com/watch?v=Pu12uvOHfEY





6 comentarios:

Anónimo dijo...

ei amics, amigues,

m'he emocionat amb el relat de l'Oriol, és la minihistòria del nostre piset explicada a través de l'Scalextric... i estem passant moments liats, sabeu l'última? demà dijous 29 de novembre venen uns paletes a tapiar la porta de l'habitació de l'Scalextric i l'accés a l'altell!!
El paleta ens va dir que la propietària ha dit que ho vol tancar i "potser d'aquí a un o dos anys fer-hi obres", resulta que millor tapiat que no pas que s'utilitzi, n'hi ha per llogar-hi cadires! Aquí es veu el tarannà de la propietària.

En fi, tot i això, continua essent el nostre piset, vora l'Onyar, i sabeu que teniu les portes obertes, amb l'Scalextric desmuntat, ple de caixes al passadís, però encara amb la possibilitat de fer volcanets de xocolata! resistència!

Ragnotti dijo...

Quina llàstima descobrir ara que tenieu scalextric... i jo amb el meu Mercedes MP4/69 F1 agafant pols...

Salut.

Miquel dijo...

Són moments molt difícils,de desesperació, de ràbia..., però cal mirar endavant.
A la comuna hi haurà lloc per un scalextric encara més gros que aquest.
Ànims!!!

Anónimo dijo...

Caram Lluís, doncs sí que és una llàstima saber-ho ara! un pilot més a la competició hagués estat bé :)
Haguessis pogut estar de costat mentres en miquel fes pràctiques agafant algun revolt.

Miquel, aviam si quan el tornem a muntar ja coneixes una mica millor els models i apliques les teves dots de nouconductor per enlluernar-nos.
Pensa que Scalextric és competició!...i això de ser competitiu a tu et posaria a 100...no et deixeries pas guanyar per en Pere, en Jordi, en Ferran o en LLuís, no???

Miquel dijo...

Ja saps que amb aquests no en tindria ni per començar. XD

Anónimo dijo...

bueh,
Miquel, d'això se'n diu xerrar sense saber que un servidor s'ha format a les millors escuderies... Tranquil si t'hi atreveixes algun dia, et deixaria una volta o dues d'aventatge...

Pere Slotter